FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvad tilbyder jeg mine kunder? Personale og det personlige salg Personalet og det personlige salg er et vigtig konkurrenceparameter for butikken. Det er personalet, der har den daglige kontakt med kunderne og dermed kan sikre en god kundeoplevelse. Det er vigtigt [...]
AKTIVITET: Butiksindretningen
FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvad tilbyder jeg mine kunder? Butiksindretningen Som forbruger behøver vi kun i meget begrænset omfang at bevæge os hen til den fysiske butik. Stort set alt kan købes, betales og leveres ved hjælp af digitale løsninger. Din fysiske butik skal derfor [...]
AKTIVITET: Omnichannel-modenhed
FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvordan er mine kunders indkøbsoplevelse? Omnichannel-modenhed Forbrugerne er på flere platforme og det skal din butik naturligvis være opmærksom på. En typisk forbruger vil ofte benytte en lang række kontaktpunkter, både før, under og efter købet. Det kan f.eks være, at [...]
AKTIVITET: Oplevelsen af min butik
FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvordan er mine kunders indkøbsoplevelse? Oplevelsen af min butik Når du skal vurdere dine kunders oplevelse i din butik, er der forskellige faktorer, som du bør kigge på. Du må forsøge at sætte dig i dine kunders sted og gennemføre en [...]
Find de vigtigste indsigter
FASE 3: Identificér de vigtigste indsigter > SPØRGSMÅL: Hvad fungerer godt, og hvad skal jeg forbedre? Find de vigtigste indsigter Når du skal identificere de vigtigste indsigter, er en SWOT-analyse et utroligt enkelt, men alligevel effektivt værktøj. SWOT står for Styrker(S), svagheder(W), muligheder(O) og trusler(T). En SWOT-analyse organiserer [...]
1. Butiksindretningen
FASE 4: Skab gode kundeoplevelser > SPØRGSMÅL: Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik? 1. Butiksindretningen DEN FYSISKE BUTIKS INDRETNING Du skal indrette din butik, så den er en oplevelse for kunden Det er noget, som de fleste af jer har hørt mange gange før, men spørgsmålet er [...]
2. Sanserne
FASE 4: Skab gode kundeoplevelser > SPØRGSMÅL: Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik? 2. Sanserne Du skal aktivere kundernes 5 sanser Vi ved fra forskning på området, at oplevelsen bliver bedre, når sanserne aktiveres. Men der vil naturligvis være stor forskel på, hvad og hvor meget, der [...]
3. Peak-end
FASE 4: Skab gode kundeoplevelser > SPØRGSMÅL: Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik? 3. Peak-end ”REGLEN OM ”PEAK-END” Du skal sørge for, at noget på kunderejsen ”peaker”, og at afslutningen er god Psykologen Daniel Kahneman, nobelpristager i økonomi i 2002, er i sin research kommet frem til [...]
4. Retailtaintment
FASE 4: Skab gode kundeoplevelser > SPØRGSMÅL: Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik? 4. Retailtaintment Du skal overraske kunden positivt – ”Retailtainment” På den gode kunderejse findes der et brud med hverdagen – en hændelse eller et øjeblik, som ikke bare er som forventet. Det er et [...]
5. Læring
FASE 4: Skab gode kundeoplevelser > SPØRGSMÅL: Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik? 5. Læring Du skal gøre kunden klogere – kunderne vil rigtig gerne lære noget på kunderejsen En butik kan sagtens være et sted, hvor kunderne lærer noget. Det er der sådan set ikke noget [...]