FASE 4: Skab gode kundeoplevelser > SPØRGSMÅL: Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik? 6. Det personlige salg Du skal betragte ekspedienten som en ”udvikler af kundeoplevelser” Ekspedientens rolle i forbindelse med at skabe gode indkøbsoplevelser for kunderne i detailhandlen, må ikke undervurderes. Er det ikke her de [...]
7. Omnichannel
FASE 4: Skab gode kundeoplevelser > SPØRGSMÅL: Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik? 7. Omnichannel Du skal sørge for, at kunden kan handle på tværs af kanaler og enheder Tidligere var detailhandel mere ”lige ud ad landevejen”: Forenklet sagt gik kunderne ind i en butik, fandt noget [...]
8. Treasure hunts
FASE 4: Skab gode kundeoplevelser > SPØRGSMÅL: Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik? 8. Treasure hunts Du skal have et godt tilbud til kunden – ”Treasure hunt” Kundens begejstring ved et produkt eller et godt tilbud må du ikke glemme – den begejstring er en indkøbsoplevelse i [...]
AKTIVITET: Visualiser / design din løsning
FASE 5: Design din løsning > SPØRGSMÅL: Hvordan kommer jeg fra idé til løsning? Visualiser/design din løsning Fordelene ved at visualisere din løsning er mange. ”Et billede siger mere end 1.000 ord” som man siger og visualiseringen af din ide gør det derfor nemt for dig at beskrive [...]
AKTIVITET: Afprøvning
FASE 6: Test din løsning > SPØRGSMÅL: Hvordan virker min løsning? Afprøvning En afprøvning betyder, at du gennemfører dit eksperiment en eller flere gange. Afhængigt af hvilken løsning du skal have testet, vil selve udførelsen af afprøvningen tage forskellig form. Er det en ny måde at dekorere vinduer [...]
AKTIVITET: Effektmåling
FASE 6: Test din løsning > SPØRGSMÅL: Hvordan virker min løsning? Effektmåling Når dit eksperiment er slut, er det vigtigt at du opsamler og vurdere den nye viden som testresultatet har givet dig. Det betyder, at du skal se på om idéen og den løsning du havde udviklet [...]
AKTIVITET: Konklusion & next step
FASE 6: Test din løsning > SPØRGSMÅL: Hvordan virker min løsning? Konklusion & next step Du har brugt tid og ressourcer på at gennemføre et eller flere af de 6 faser i RR Toolbox. Har du overblik over hvad du har opnået ved øvelserne? Vi foreslår at du [...]