RR MORGENBRIEFING #3 GIGANTERNES INDMARCH I DETAILHANDLEN Hvad gør du som mindre detailbutik, når Amazon og andre giganter i nærmeste fremtid buldrer ind over den danske detailhandel? 6. november 2018 - arrangement hos Cphbusiness, Lyngby Tirsdag d. 6. november 2018 bød Cphbusiness under projekt Retail Reinvented velkommen til RR Morgenbriefing #3. Denne gang med [...]
Big Data – Big buzz i retail
BIG DATA – BIG BUZZ I RETAIL 22. juni 2018 Hvad er big data? Og hvordan kan data og big data blive relevant for de små og mellemstore detailbutikker (SMV). Med fokus på detailhandelen, graver vi dybere i fakta – og skræller myter, tomme buzzwords og hype væk. Der tales [...]
RR Morgenbriefing #2: Digitale displays og teknologier
RR MORGENBRIEFING #2 SKAB BEDRE KUNDEOPLEVELSER OG EN STÆRK FORRETNING VIA DIGITALE DISPLAYS OG TEKNOLOGIER 9. maj 2018 - arrangement hos Cphbusiness, Lyngby Onsdag d. 9. maj bød Cphbusiness og Digital Vækstkultur under projekt Retail Reinvented velkommen til RR Morgenbriefing #2 . Denne gang med fokus på digitale displays og teknologier, muligheder, effekter og [...]
Digitale displays i detailhandlen – Show, don’t tell
DIGITALE DISPLAYS I DETAILHANDLEN – SHOW, DON'T TELL 25. april 2018 Digitale skærmløsninger rummer mange muligheder for detailbranchen, men er butikkerne gode nok til at udnytte dem, spørger lektor Jesper Hinchely fra Cphbusiness i dette indlæg. Når jeg ser på det faktiske udbud af digitale displays, er der mange muligheder [...]
Er detailbranchen klar til databeskyttelsesloven?
ER DETAILBRANCHEN KLAR TIL DATABESKYTTELSESLOVEN? 13. april 2018 Den nye databeskyttelseslov træder i kraft den 25. maj. Med den stigende mængde af dataindsamling i detailhandelen, er det bydende nødvendigt at virksomhederne er velforberedte når det sker. Når loven er trådt i kraft, har Datatilsynet mulighed for at bede om en [...]
Den fysiske butik skal være et relevant touchpoint
DEN FYSISKE BUTIK SKAL VÆRE ET RELEVANT TOUCHPOINT 13. marts 2018 Retail Reinvented undersøger butiksindretningens betydning i forhold til ændret købsadfærd og nye krav til gode kundeoplevelser Som forbruger behøver vi kun i meget begrænset omfang at bevæge os hen til den fysiske butik. Stort set alt kan købes, betales [...]
Vejen til kundernes gode indkøbsoplevelse
VEJEN TIL KUNDERNES GODE INDKØBSOPLEVELSE 23. februar 2018 Den gode indkøbsoplevelse for kunderne i den fysiske butik, skal være en del af butikkens forretningsstrategi. Her er konkrete værktøjer, der hjælper dig på vej i udviklingsarbejdet. Hvad er en god indkøbsoplevelse i detailhandlen? Kundernes indkøbsoplevelse i detailhandlen skal forbedres! Det er [...]
Digitale forbrugere – Er detailhandlen klar?
DIGITALE FORBRUGERE – ER DETAILHANDLEN KLAR? 12. januar 2018 Digitale indfødte står i stigende grad for forbruget i detailhandlen og vil inden længe udgøre over 50% af omsætningen. Er detailhandelen klar til at imødekomme disse ”nye” forbrugeres krav til service og oplevelser? Cphbusiness sætter fokus på de digitale indfødte i [...]
Detailbranchen skal gentænke sin kommunikation…
DETAILBRANCHEN SKAL GENTÆNKE SIN KOMMUNIKATION OG ADFÆRD OVERFOR FREMTIDENS MEDARBEJDERE ”DE DIGITALE INDFØDTE” 13. september 2017 - arrangement hos Cphbusiness, Lyngby RR Morgenbriefing #1: FORSTÅ FREMTIDENS MEDARBEJDERE I DETAILBRANCHEN Hvis detailbranchen skal gøre sig forhåbninger om, at kunne tiltrække fremtidens medarbejdere blandt ”de digitale indfødte”, skal branchen være i øjenhøjde med de unge, og [...]
Big data og detailhandel
BIG DATA OG DETAILHANDEL 2. november 2017 Spørgeundersøgelse viser at, der er stor forskel i detailbutikkernes kendskab til og anvendelse af Big data. Det er primært butikker i kædesamarbejde, der anvender big data. 70 studerende fra Handelsøkonomuddannelsen på Cphbusiness Søerne, har netop afsluttet et tre ugers forløb, med fokus på [...]