DELPROJEKT 1 Digitale indfødtes købsadfærd og kunderejse Cphbusiness har i projektet ”Retail Reinvented” gennemført en række analyser af kundernes indkøbsoplevelse hos en række udvalgte detailhandlere. Analyserne viser, at detailhandelen (og særligt små og mellemstore detailhandlere) ikke leverer tilfredsstillende kundeoplevelser, der matcher kundens individuelle ønsker og behov på tværs af kanaler. [...]
Delprojekt 2: Kundernes indkøbsoplevelse i detailhandlen
DELPROJEKT 2 Kundernes indkøbsoplevelse i detailhandlen Motivationen for dette delprojekt: Oplevelsesøkonomien er i vækst og er i dag ikke begrænset til særlige brancher. En væsentlig del af oplevelsesøkonomiens potentiale inden for værdiskabelse og forretningsudvikling ligger udenfor de traditionelle oplevelseserhverv – herunder i detailhandlen. Detailhandelssektoren er både stor og vigtig, idet [...]
Delprojekt 3: Digitale teknologier og kundeoplevelser
DELPROJEKT 3 Digitale teknologier og kundeoplevelser I Digitale teknologier og kundeoplevelser ser vi på teknologier og muligheder indenfor digitale displays og hvordan vi hjælper detailhandlen med at få øjnene op for de vigtigste af disse muligheder. Vi fokuserer på fysiske butikker, der står over for potentielt at ville investere [...]
Delprojekt 4: Store Design
DELPROJEKT 4 Store Design som relevant touchpoint Gennem flere år har vi været vidne til at mange fysiske butikker lukker. Samtidig ser vi web-butikker, der åbner fysiske butikker og brands der åbner egne konceptbutikker. Cphbusiness har i projektet ”Retail Reinvented” gennemført en række analyser af kundernes indkøbsoplevelse hos en række [...]
Delprojekt 5: Big data og ledelse
DELPROJEKT 5 Big data og ledelse Delprojektet Big data og Ledelse, har til formål at undersøge og klarlægge butikkernes kendskab og anvendelse af data, ud fra et ledelsesmæssigt perspektiv. De fleste butikker står dagligt over for en lang række ledelsesmæssige opgaver, som f.eks. bemandingsplaner, varebestilling eller øvrige opgaver inden for [...]
Delprojekt 6: Design Thinking
DELPROJEKT 6 Design Thinking Design Thinking er en metode og en iterativ proces, hvor vi søger at forstå brugeren, udfordre antagelser, og redefinere problemer i et forsøg på at identificere alternative strategier og løsninger, der måske ikke er dem, man som udgangspunktet overvejede. Design Thinking egner sig især som en [...]