FASE 1: Fastlæg udfordringer og mål ”Hver 10. butik i detailhandlen er lukket”, skriver Retailnews i et nyhedsbrev d. 7. maj 2018. Det var jo et par år før Corona-krisen slog benene væk under mange i detailhandlen, og tendensen med gabende tomme butikslokaler fortsætter med uformindsket styrke. Nogle brancher [...]
FASE 2: Indhent nye data
FASE 2: Indhent nye data I fase 2 handler det om, at du bliver klogere på den kunde du har, på din butiks omverden og på den indkøbsoplevelse du leverer til dine kunder. Her er der ingen vej uden om – du skal indhente relevant data for at skabe [...]
FASE 3: Identificér de vigtigste indsigter
FASE 3: Identificér de vigtigste indsigter Med udgangspunkt i dataindsamlingen under fase 2, har du nu mulighed for at identificere de vigtigste indsigter og dermed lave en plan for din indsats. Det er vigtigt, at den indsamlede data nøje behandles og du stiller dig kritisk overfor dine indsigter. Det [...]
FASE 4: Skab gode kundeoplevelser
FASE 4: Skab gode kundeoplevelser I fase 4 handler det om, at forbedre kundernes indkøbsoplevelse i butikken på baggrund af de indsigter, du har fået i fase 1, fase 2 og fase 3. Inden vi kaster os hovedkulds ud i diverse forbedringstiltag, så lad os bruge bare 5 minutter [...]
FASE 5: Design din løsning
FASE 5: Design din løsning De forrige faser har forhåbentlig givet dig rigeligt med indsigter til at træffe beslutning om hvad du gerne vil forbedre og ændre i din forretning. Måske har du set lyset og er klar til at kaste dig over implementeringen med det samme? Vi anbefaler [...]
FASE 6: Test din løsning
FASE 6: Test din løsning Hvis du vil undgå at bruge tid og penge på at færdiggøre en løsning, der måske ikke kommer til at virke helt efter hensigten, anbefaler vi, at du tester din løsning, før den gøres endeligt færdig. En test af din løsning kan udføres gennem [...]