FASE 1: Fastlæg udfordringer og mål Hvilke er mine vigtigste udfordringer og mål? Du skal i gang med at ”tage temperaturen” på din butik og fastlægge udfordringer og mål som udgangspunkt for udviklingsarbejdet. Dette kan du gøre gennem nedenstående aktivitet med tilhørende værktøj, hvor du besvarer 5 simple [...]
Hvordan ser min omverden ud?
FASE 2: indhent nye data Hvordan ser min omverden ud? I den eksterne analyse er det vigtigt, at opnå en god forståelse for branchens dynamik og konkurrenternes positioner. Derefter ser du på væsentlige faktorer i virksomhedens relevante omverden: Megatrends Omverdensanalyse (PESTEL) Branche-analyse (P5F) Konkurrent-analyse Kunde/markedsanalyse Kundeadfærd i segmenter [...]
Hvem er mine kunder?
FASE 2: indhent nye data Hvem er mine kunder? Lær dine kunder og potentielle kunder bedre at kende. Det lyder måske umiddelbart nemmere sagt end gjort, og hvordan kommer man så i gang med den proces? Der findes heldigvis forskellige muligheder og værktøjer, som kan hjælpe med f.eks. [...]
Hvad tilbyder jeg mine kunder?
FASE 2: indhent nye data Hvad tilbyder jeg mine kunder? Det er vigtigt, at du er opmærksom på hvad butikken tilbyder kunden. I den forbindelse er der en række områder, som er værd at overveje. Først og fremmest er det vigtigt, at synliggøre butikkens kernefortælling. Du kan f.eks. [...]
Hvordan er mine kunders indkøbsoplevelse?
FASE 2: indhent nye data Hvordan er mine kunders indkøbsoplevelse? Det interessante ved dette spørgsmål er, om der er et ”gap” imellem den indkøbsoplevelse, som du i dag leverer til dine kunder, og den indkøbsoplevelse, som dine kunder i virkeligheden ønsker og forventer? Hvorfor overhovedet interessere sig så [...]
Hvad fungerer godt, og hvad skal jeg forbedre?
FASE 3: Identificér de vigtigste indsigter Hvad fungerer godt, og hvad skal jeg forbedre? Med udgangspunkt i dine indsigter kan du spørge dig selv hvad, der fungerer godt og hvad, der skal forbedres. Det er vigtigt, at du først og fremmest ved hvad, der fungerer godt, således du [...]
Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik?
FASE 4: Skab gode kundeoplevelser Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik? Der er ”fundamentals”, som stikker dybere, og som bør være på plads, for at butikken ”spiller”. Det kan være, at butikkens problemer skyldes en mangel på gode produkter, en mangel på konkurrencedygtige priser eller en utilstrækkelig markedsføring. [...]
Hvordan kommer jeg fra idé til løsning?
FASE 5: Design din løsning Hvordan kommer jeg fra idé til løsning? Den bedste måde at komme fra ide til løsning på er at involvere andre i processen. På den måde får ideen liv, og løsningen vokser sig mere stabil og gennemtænkt. Deler du ideen/processen med dit team [...]
Hvordan virker min løsning?
FASE 6: Test din løsning Hvordan virker min løsning? Når du skal undersøge hvordan din løsning virker, handler det om at turde prøve idéer og tanker af. Det kan ske gennem enkle hurtige eksperimenter, som du alene eller sammen med andre udtænker og udfører i butikken. Det er [...]