FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvem er mine kunder? > AKTIVITET: Kundeadfærden Value Proposition Canvas Value proposition canvas-modellen har fokus på dine kunder og den værdi, du ønsker at skabe for dem. Med afsæt i dette vurderer du, om der er et match mellem kunden og [...]
Værktøj: Personlige interviews
FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvem er mine kunder? > AKTIVITET: Kundeadfærden Personlige interviews Det personlige interview er velegnet, når du ønsker at opnå en detaljeret forståelse for en eller flere personers oplevelser, holdninger, motivationer, osv. Helt enkelt er det bare en god idé at spørge [...]
Værktøj: Touch Point Management
FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvem er mine kunder? > AKTIVITET: Kunderejsen Touch Point Management Med Touch Point Management kortlægger du kundens rejse gennem butikken, vurderer butikkens performance, og du prioriterer og idégenererer omkring de væsentlige touch points og deres bagvedliggende systemer og processer. Ved at [...]
Værktøj: Laboratoriemodellen
FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvad tilbyder jeg mine kunder? > AKTIVITET: Kernefortællingen Laboratoriemodellen Laboratoriemodellen er et værktøj, som du kan benytte dig af, hvis du vil prøve at fastlægge din butiks kernefortælling. Modellen er inddelt i 5 dele, hvor man trinvist forsøger at få sat [...]
Værktøj: Planogram
FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvad tilbyder jeg mine kunder? > AKTIVITET: Sortiment Planogram Du skal udarbejde et en skitse over varernes placering i din butik. Dette kaldes for et planogram. Planogrammet skal udarbejdes efter forventet salg og butikkens ønskede profil. Der arbejdes med A-B-C pladser. [...]
Værktøj: Prisfastsættelse
FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvad tilbyder jeg mine kunder? > AKTIVITET: Prisen Prisfastsættelse Du kan prisfastsætte ved Bottom up eller Top down metoden. Ved ”Bottom up” har du en indkøbspris, og dertil pålægges ønsket indtjening hvorved salgsprisen forekommer. Ved ”Top down” har du fastlagt en [...]
Værktøj: 4×20 reglen
FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvad tilbyder jeg mine kunder? > AKTIVITET: Personale og det personlige salg 4x20 reglen Butikken kan træne sine medarbejdere til at yde en god service og sikre et godt personligt salg. Det er vigtigt, at butikken er opmærksom på, hvordan personalet [...]
Værktøj: Budskabsanalyse
FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvad tilbyder jeg mine kunder? > AKTIVITET: Kommunikationen Budskabsanalyse Budskabet består af indhold og form i din kommunikation. Form: Er budskabet udformet som tekst, still-billede, tegning, lyd, video eller kombination? Visuelle budskaber kan være stærkere end meget tekst – og fortælle [...]
Værktøj: Kanalanalyse
FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvad tilbyder jeg mine kunder? > AKTIVITET: Kommunikationen Kanalanalyse Når du henvender dig til dit marked, benytter du dig af én eller flere hovedveje eller kanaler ud til markedet: De tre kanal-kategorier – eller typer af medier – der benyttes er [...]
Værktøj: Målgruppeanalyse
FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvad tilbyder jeg mine kunder? > AKTIVITET: Kommunikationen Målgruppeanalyse Din kommunikation til markedet behøver jo ikke at blive set af alle på markedet – og bliver det nok heller ikke. De kunder, der er allermest relevante som potentielle købere, er de [...]