FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvad tilbyder jeg mine kunder? > AKTIVITET: Kommunikationen Effektmapping Når du skal måle effekten af din kommunikation, kan du bruge forskellige kriterier. Et kriterie kan være hvor mange personer, der ser din kommunikation. Et andet kriterie kan være, hvor meget omsætning [...]
Værktøj: Store Check
FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvad tilbyder jeg mine kunder? > AKTIVITET: Butiksindretningen Store Check ”Store-check-mapping” af din butiksindretning er som sådan ganske simpel. Formålet er, at observere og vurdere kvaliteten af de fysiske stimuli. Hvor ”Store check” har en begrænsning i forhold til kunden og [...]
Værktøj: sansogram
FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvad tilbyder jeg mine kunder? > AKTIVITET: Butiksindretningen Sansogram Den anerkendte danske brandingekspert og forfatter Martin Lindstrøms budskab i sin bog ”Brand Sense” er ikke til at tage fejl af: Jo flere af kundernes sanser du er i stand til at [...]
Værktøj: Heat Map
FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvad tilbyder jeg mine kunder? > AKTIVITET: Butiksindretningen Heat Map Et heat-map er et oversigtskort, som viser hvor kunderne befinder sig i din butik, og hvordan de bevæger sig rundt. Ved at udarbejde et heat map får du identificeret eventuelle ’kolde [...]
Værktøj: Google SketchUp
FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvad tilbyder jeg mine kunder? > AKTIVITET: Butiksindretningen Google SketchUp Google SketchUp er et 3D modelleringsværktøj, der hjælper dig, hvis du vil udarbejde en 3D tegning af din butik ifm. udvikling af et heat map For at komme i gang med [...]
Værktøj: Kundemålskiven
FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvordan er mine kunders indkøbsoplevelse? > AKTIVITET: Omnichannel-modenhed Kundemålskiven For at kunne vurdere din butiks omnichannel-modenhed, kan du med med fordel tage udgangspunkt i kundemålskiven. Kundemålskiven fungere således, at butikken måler sin modenhed udefra ind. Dvs, at hvis [...]
Værktøj: Observationer og observationsteknik
FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvordan er mine kunders indkøbsoplevelse? > AKTIVITET: Oplevelsen af min butik Observationer og observationsteknik Du kan indsamle data om din butik ved at observere. Når du gør dette, bruger du dine evner til at iagttage. Men hvordan iagttage? Er det blot [...]
Værktøj: Mystery shopper
FASE 2: Indhent nye data > SPØRGSMÅL: Hvordan er mine kunders indkøbsoplevelse? > AKTIVITET: Oplevelsen af min butik Mystery shopper Mystery shopper er et værktøj eller metode, hvor du kan få indsigt i, hvordan kunden oplever at være kunde i din butik. Værktøjet åbner op for, at du [...]
VÆRKTØJ: SWOT
FASE 3: Identificér de vigtigste indsigter > SPØRGSMÅL: Hvad fungerer godt, og hvad skal jeg forbedre? > AKTIVITET: Find de vigtigste indsigter SWOT En SWOT-analyse er et utroligt enkelt, men alligevel kraftfuldt værktøj, der hjælper dig med at udvikle din forretningsstrategi. SWOT står for Styrker (Strengths), svagheder (Weaknesses), muligheder [...]
VÆRKTØJ: Dot voting
FASE 3: Identificér de vigtigste indsigter > SPØRGSMÅL: Hvad fungerer godt, og hvad skal jeg forbedre? > AKTIVITET: Find de vigtigste indsigter Dot voting Dot voting er en visuel metode til at prioritere og vælge løsninger f.eks. blandt de mange muligheder i en brainstorm eller en SWOT-analyse. [...]