FASE 4: Skab gode kundeoplevelser > SPØRGSMÅL: Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik? > AKTIVITET: Butiksindretningen De 7 trin til optimering af din butiksindretning Metoden "De 7 trin til optimering af din butiksindretning" tager dig hele vejen igennem processen fra identifikationen af, hvem der kommer ind i din [...]
VÆRKTØJ: Sansogram
FASE 4: Skab gode kundeoplevelser > SPØRGSMÅL: Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik? > Sanserne Sansogram I 2005 udkombogen ”Brand Sense” skrevet af den anerkendte danske brandingekspert og forfatter Martin Lindstrøm. Hans budskab i bogen er ikke til at tage fejl af: Jo flere af kundernes sanser [...]
Værktøj: Salgstrappen
FASE 4: Skab gode kundeoplevelser > SPØRGSMÅL: Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik? > AKTIVITET: Det personlige salg Salgstrappen De fleste i detailhandlen kender ”Salgstrappen”, men som værktøj er den svær at komme uden om, når ekspedienter skal trænes i, hvordan de skal ekspedere kunderne. Salgstrappen har 7 [...]
Værktøj: Omnichannel Guide
FASE 4: Skab gode kundeoplevelser > SPØRGSMÅL: Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik? > AKTIVITET: Omnichannel Omnichannel Guide Omnichannel Guiden hjælper dig på en struktureret måde i udarbejdelse af din Omnichannel strategi. Ved at anvende Omnichannel guiden kommer du gennem 5 centrale punkter, som det amerikanske firma Vend’s [...]
Værktøj: Moodboard
FASE 4: Skab gode kundeoplevelser > SPØRGSMÅL: Hvordan forbedrer jeg kundeoplevelsen i min butik? > AKTIVITET: Butiksindretningen Moodboard Et Moodboard (frit oversat til humør- eller stemnings-bræt) er et andet ord for en collage. En collage hvor billeder, farver, ord mv. sættes sammen. Det kan være baseret på et bestemt [...]
Værktøj: Brainstorming: Brainwriting
FASE 5: Design din løsning > SPØRGSMÅL: Hvordan kommer jeg fra idé til løsning? > AKTIVITET: Visualisér/design din løsning Brainstorming: Brainwriting Brainstorming er en aktivitet, der søger at få folk til at tænke mere frit, så de foreslår så mange kreative ideer/løsninger som muligt, før ideerne vurderes/sorteres. Der [...]
Værktøj: Brainstorming: “Hvad nu hvis…?”
FASE 5: Design din løsning > SPØRGSMÅL: Hvordan kommer jeg fra idé til løsning? > AKTIVITET: Visualisér/design din løsning Brainstorming: "Hvad nu hvis...?" Brainstorming er en aktivitet, der søger at få folk til at tænke mere frit, så de foreslår så mange kreative ideer/løsninger som muligt, før idéerne [...]
Værktøj: Brainstorming: Din dårligste idé
FASE 5: Design din løsning > SPØRGSMÅL: Hvordan kommer jeg fra idé til løsning? > AKTIVITET: Visualisér/design din løsning Brainstorming: Din dårligste idé Brainstorming er en aktivitet, der søger at få folk til at tænke mere frit, så de foreslår så mange kreative ideer/løsninger som muligt, før ideerne [...]
Værktøj: Storyboard
FASE 5: Design din løsning > SPØRGSMÅL: Hvordan kommer jeg fra idé til løsning? > AKTIVITET: Visualisér/design din løsning Storyboard Et Storyboards er en simpel tegneserie, der visualisere det problem, som du vil eliminere samt løsningen. Lad dig ikke afskrække af at du ikke har tegnet siden folkeskolen [...]
Værktøj: To do
FASE 6: Test din løsning > SPØRGSMÅL: Hvordan virker min løsning? > AKTIVITET: Afprøvning To do At bruge TO DO værktøjet betyder, at du får lavet en plan for testprojektet. For at kunne skabe planen, skal du svarer på de grundlæggende og relevante spørgsmål i nedenstående 10 trin [...]